Mozdulatművészet - Orkesztika Alapok
Tudtátok, hogy a 10. században tilos volt megkeresztelni a táncosok gyermekeit? Ez abban a korban kb. annyit jelentett, hogy nem is vagy ember. A századfordulón pedig, amikor Isadora Duncan, a modern, szabad tánc megalkotója és magyarországi tükröződése, Dienes Valéria kezdte tevékenységét, a tánctanárok nevei még mindig a prostituáltak begyűjtésére hivatott erkölcsrendészeti hatóság listáján szerepeltek. Így aztán titokban, álnéven kezdődött el az orkesztika tanítása. Sőt Márk állítja, hogy a mai napig gyakran találkozik azzal a sztereotípiával, hogy aki táncos, az kurva.
Na, hát így fontolja meg, aki erre az órára akar járni! :))
A másik, amit mond, hogy ő nem fog tanítani orkesztikát, ő nem tanít semmit - ő csak önmagát tudja adni, s majd mindenki elveszi belőle, amit el akar. Érdekes témákat feszeget még - de egyelőre nem mozdulunk, csak beszélgetünk, fogalmam sincs, hova fog vezetni ez...
Mozdulatművészeti testképző gimnasztika hölgyeknek
Mást vártam, ez inkább egy tornaórára hasonlít, darabos, awkward és ragadós-nyúlós az előzőhöz képest, esetlen dinamika lágyság és éltető lüktetés nélkül, és nem is tűnnek olyan szépnek a mozdulatok. Értetlen vagyok kicsit, de szép lassan kibomlik azért a lényeg: nagyon lassan dolgozunk apró részleteken, pl. percekig nyújtunk egy karral húzott spirális átgördülést. Munkás, az egész test megfeszül, minden izom tart, nagyon koncentrálni kell. Érzem a tegnapi jazztánccal szerzett izomlázat...
Mára ennyit a hasonló elnevezésű, ám gyakorlatilag és személyes megélésben igencsak eltérő táncórákról... :)
A Kísérleti Impró Műhely bő háromórás szeánszán vettem ma még részt, de erről legközelebb!
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése